Plimbare din Păltiniș în Rășinari


 Mai rar un traseu ca și aceasta... Nu există drumeție în care să nu existe urcușuri și coborâșuri... ca în viață... Dar pe acest traseu, urcușurile au fost puține și ușor de răbdat... Cea mai mare parte din traseu e pe coborâre...

Iarna pădurea parcă mișună mai puternic de viață decât în celelalte anotimpuri... Zăpada păstrează și evidențiază urmele viețuitoarelor care o ”încalcă”. Iar noi putem ”citi” aceste urme și să ne creem propriile povești... care uneori pot coincide cu adevărul...

În continuare câteva urme și poveștile imaginate de mine... (nu e sigur că sunt și adevărate așa că tratați-le ca atare J

Urmă de rozătoare probabil... un șoricel... ceva... Fiind mititel se poate strecura pe sub zăpadă...

O urmă de ciută... Am văzut și urmă mai mare care putea fi de cerb... dar aceasta e mult mai mică... nu așa de mică însă să fie de căpriori...


Urme de păsărele... nu le-am identificat... dar se observă doua feluri de mers... 


               

Urme de cocoș de munte... În a doua fotografie se vede și urmele de aripi când și-a luat zborul...

Există prin zăpadă și urme mai ciudate care nu sunt neapărat a unor părți anatomice ale unor animale... dar care pot să-ți ”povestească” câte ceva...

Urmă de ”melc de zăpadă” cum îi spun eu... se formează atunci când zăpada o ia la vale...

Așa... tălmăcind urmele din zăpadă, din Păltiniș am trecut pe lângă cantonul silvic Șanta, prin Poiana Tomnatec, ocolind Vf. Tomnatec, trecurăm și prin Șaua Apa Cumpănită și la un moment dat am ajuns pe un deal cu corbi... Nu am mai avut ocazia până acum să văd atâția corbi într-un loc...

Priveliște către Vf. Runcului

Urme de corb... Se poate observa că nu sunt identice în ambele fotografii. În prima e la coborâre... și în a doua la urcare... se vede că la urcare mersul e ”în salturi” pentru a mai economisi din energia necesară mersului ”normal”... probabil... J

Am mai vazut corbi în drumeții dar de obicei în pereche sau 4-6 maxim... Aici au fost o mulțime...                     

 

Corbul comun - Corvus corax

Corbul comun - Corvus corax... Atâtea legende și superstiții legate de aceste păsări... Asta însemnând probabil, că îi este recunoscută importanța de vreme ce a ajuns simbolul unei nobile familii a cărui emblemă este un corb cu inel în plisc... Știau oare că este singura pasăre care se încumetă să atace vulturii?


După ce am coborât ”dealul cu corbi” am ajuns la un refugiu unde am făcut popas de ”realimentare”, înainte să urcăm pe Vf. Plaiului (1197 m.)


                                                   Privire către Păltiniș - în stânga - de pe Vf. Plaiului

                                      Panoramă de pe Vf. Plaiului. În depărtare se vede puțin Vf. Cindrel

Panoramă de pe Vf. Plaiului. Se văd în depărtare Munții Făgaraș, in stânga e Măgura Cisnădiei iar în dreapta Vf. Muma și Prejba

                                                            Tot de pe Vf. Plaiului se vede in dreapta Vf. Fraga

                                              Întâlnire cu un copac care are de transmis ceva... energie...

Potecă prin mestecăniș

                                                           

O ultimă oprire înainte de a coborî în satul Rășinari, este pe Vf. Fraga (1036 m.)